Home Werking Adviezen
Advieswerking

Advieswerk is een belangrijk deel van de werking van TreinTramBus. Hoewel er een groot deel van de kennis in schuilgaat, is dit niet openbaar; we kunnen hierover enkel intern communiceren. Adviezen bieden een toetsing vanwege de gebruikers van het openbaar vervoeraanbod of infrastructuur:

Adviezen GEMEENTELIJK MOBILITEITSBELEID (gamba)  

Om de gemeenten te ondersteunen en te begeleiden, werkte TreinTramBus een betalende dienstverlening uit: GAMBA (Gemeenten, Adviseren over Mobiliteit voor Basisbereikbaarheid)

Officiële adviesraden en stuurgroepen  

TreinTramBus is betrokken bij de Vervoerregioraden, de mobiliteitscommissie Brussel, het Raadgevend comité van de treingebruikers, de Mora, ...

Onbetaalde adviezen

TreinTramBus verstrekt ook ad hoc adviezen aan de NMBS (dienstregeling, kwaliteitsbarometer, ...), De Lijn (SMS-ticket, toegankelijkheid) en de MIVB.

Share/Save/Bookmark
Commentaar (1)add comment

Arjan Krabbenbos said:

Voorstellen voor verbeteringen tussen Nederland en Belgie.
Spatacus tramlijn 1 tussen Haaselt (B) en Maastricht (NL) via het voormalige goederentraject, zodat je op knooppunt stations kan komen! Oude infra is makkelijker om te bouwen dan een nieuwe die beide Centrale treinstations niet aandoen! Niet echt bevoordelijk voor snel en efficient vervoer! Dus en met een extra overstap en een langere reistijd helemaal niet!
Nieuwe lightraillijn 1 vanaf station Maastricht door laten rijden tot station Maastricht Randwyck, waar het Academisch ziekenhuis en Jaarbeurscomplex MECC zich bevinden!
Zolang de treinen van Hamont (B) naar en van Weer (NL) door rijden een tijdelijke busdienst instellen. Deze moeten wel aansluiten van en op de treinen in deze genoemde plaatsen. Aangevuld met een busdienst van Hamont naar het Nederlandse treinistation Maarheeze.
die ook weer aansluiting op de trein geven.
De IC Brussel versnellen zonder stop te Breda wel de halte in Noorderkempen aanhouden! IC Brussel vanaf Mechelen via Vilvoorde en Schaarbeek (met stop!) Station Antwerpen Berchem vervalt weer als stop!
Nieuwe IC trein Breda-Noorderkempen-Antwerpen Centraaal-Berchem-Mechelen (overstap op van vernieuwde IC Brussel) via Luchthaven naar de Europese Wijk. Eindpunt kan Brussel-Luxemburg worden,maar kan ook doorrijden via Otignies naar Louvain La Neuve. In de zomermaanden gaat deze vanaf en tot Brussel Luxemburg doorrijden naar Luxembourg met stops in Ottignies, Namur, Libramont en Arlon.
Een IC trein Roosendaal-Essen-Heide-Antwerpen Centraal0Berchem-Beveren Waas-Gent Sint Pieters, Aalter-Brugge naar Ooostende.
Met een toekomstig station Nispen kan de L trein van Roosendaal van en naar Puurs hier in de toekomst gaan stoppen.
De treindienst Terneuzen naar Gent heropenen en door laten rijden naar Oudenaarde. De L trein Ronse gaat na Eekloo door laten rijden naar Maldegem. Zodoende ontstaat er een gecombineerde tractie met stoom/diesel tussen Eeklo en Maldegem op de huidige toeristische lijn. Dit beeld zal vanaf 2025 ook in het Nederrlandse Oost-Groningse Veengebied te zien zijn. Dan rijdt behalve STAR die de stoomtreinen uitbaat op het traject Veendam-Stadskanaal ook de spoorvervoerder Arriva met haar dieseltreinstellen op dit dan verlengde spoortraject.
Hopelijk gaan de Belgische Nederlandse overheden en hun beider OV bedrijven een betere en een mooie toekomst qua samenwerking tegemoet.
per december 2020 krijgen ook de Nederlandse steden Amsterdam, Utrecht en Arnhem hun nachttrein weer terug. Nightjet verlengd dan de trein vanaf en naar Duesseldorf tot in Arnhem en ook Brussel krijgt meerdere vertrekdagen van deze her ingevoerde trein.
Nu de Corona-crisis nog even voortduurt en de mondkapjes op OV verplicht zijn (in Nederland per juni 2020) is het tijd om na te denken aan beter Openbaar Vervoer tussen onze buurlanden.
Ook op de maatregelingen die thans vaawege dat Covid 19 (tijdelijk) is ingevoerd, moet regelmatig aan beide zijden van de grens een update volgen, wanneer de wetgeving is aangepast!
Hopelijk komt er ook personenverkeer tussen Roermond en Duitsland via de oude IJzeren Rijn. Kun je duurzaam per spoor naar Natuurpark Meinweg krijgt Vlodrop weer een station en is ons andere buurland Duitsland weer beter per spoor over een landsgrens bereikbaar!
Goederentreinen gaan over Betuweroute, Brabantroute, Montzenrout, Verviersroutee dus niet over het Oostelijk deel van de IJzeren Rijn. Met een beetje mazzel kan er binnen 5 jaar per spoor naar Weert en Hamont en van Roermond naar Duitsland gereisd worden. Voor die tijd de ontbrekende tijdelijke busdiensten als eerder omschreven in voeren. ook tussen Roermond en Dalheim in Duitsland!


 
vrijdag 22 mei 2020 om 11:29
Stemmen: +1

Schrijf commentaar

security image
Schrijf de volgende tekens


busy
 

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Inschrijven nieuwsbrief


Komende Activiteiten

Laatste reacties

 

ndm-lid-van

© TreinTramBus 2020 | Kortrijksesteenweg 304, 9000 Gent | T +32 (0)9 223 86 12