Home Contact Reizigersmeldingen
Reizigersmeldingen

TreinTramBus is geen klachteninstantie, maar een ledenvereniging die opkomt voor de belangen van de openbaar vervoergebruikers. Klachten of suggesties richt men dus bij voorkeur aan de vervoersbedrijven zelf. Voor leden proberen we een extra inspanning te doen door te bemiddelen bij de vervoersbedrijven, hoewel we uiteraard niets kunnen garanderen.

We blijven evenwel graag zoveel mogelijk op de hoogte van wat leeft op het terrein. Om ons werk te besparen kan je hiertoe het onderstaand formulier zo duidelijk en gedetailleerd mogelijk invullen. Deze meldingen komen rechtstreeks in een database terecht en worden door ons gescreend op eventuele tendensen. We nemen deze mee in onze gesprekken met de vervoersbedrijven of eventueel kunnen we reageren door middel van een persbericht of persactie.
> Naar het contactformulier

 

NMBS

Voor een klacht of suggestie aan het adres van de NMBS kan je terecht bij de klantendienst. Indien een antwoord uitblijft of niet aan de verwachtingen voldoet, dan kan je contact opnemen met de ombudsdienst van de NMBS.

 

De Lijn

Heb je een klacht over of suggestie voor De Lijn, dan kan je de klantendienst contacteren, ofwel telefonisch via 070 220 200 ofwel via het klachtenformulier op de website. De Lijn heeft 45 kalenderdagen de tijd om op je klacht te antwoorden. Indien een antwoord uitblijft of niet aan de verwachtingen voldoet, dan kan je contact opnemen met de Vlaamse ombudsdienst.

 

MIVB

Heb je een klacht over of een suggestie voor de MIVB, dan kun je terecht bij het contactcentrum op het nummer 070 23 2000 of kun je een formulier invullen via deze link. Als een antwoord uitblijft of niet aan de verwachtingen voldoet, dan kan je contact opnemen met de bemiddelingsdienst van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest voor de MIVB. De bemiddelaar behandelt de klacht binnen de 30 dagen na ontvangst.

Share/Save/Bookmark
Commentaar (6)add comment

Rian van der Borgt said:

Reclamemail
Er is ook reclamemail met NMBS-logo's erin die niet van de NMBS komt. Vaak gaat het daarbij om mails waarin wordt beweerd dat je eenn treinticket hebt gewonnen en waarvoor ze een hoop gegevens van je willen hebben.
Ik ben op NMBS-nieuwbrieven geabonneerd maar die komen echt niet iedere dag. Als je iedere dag zulke mail krijgt, dan is die waarschijnlijk van mensen met minder goede bedoelingen.
 
maandag 10 december 2018 om 12:12
Stemmen: +1

Joan said:

Tram 7 vandaag op gounod 7 mei 2019
Sta ik vanavond op de tram 7 te wachten om 19.19 met andere medereizigers. De tram komt eraan stopt bij de halte en doet gewoon de deur niet open. En rijdt daarna ongeneerd verder. Wij stonden gewoon perplex toe te kijken hoe hij weg reed. Ik ben echt heel
 
dinsdag 07 mei 2019 om 18:32
Stemmen: +0

peeters said:

de lijn 93 + 95 + 99
De bussen van Sint-Niklaas naar Antwerpen en terug rijden meer niet dan wel. Gisterenavond heeft mijn vriendin anderhalf uur staan wachten op Linkeroever op de bus naar Kruibeke. De dienstregeling op de borden en op de app klopt niet. Als er maar één bus per uur rijdt dat ze dan ook zorgen dat die rijdt. Het abonnement kost veel geld maar van compensatie hebben ze bij de Lijn nog niet gehoord, of van een verontschuldiging
 
woensdag 03 juli 2019 om 07:10
Stemmen: +1

Van Aelst Willy said:

afstappen aan een halte
Ik was vandaag 25/7/2019 reiziger op lijn 52 van Hasselt richting Beringen. Toen ik om 11.15 uur wilde afstappen aan halte "Kapelstraat, Heusden" heb ik proberen te bellen, maar er kwam geen geluid. Een medepassagier probeerde eveneens te bellen, maar geen geluid. Wel brandde het rode lampje "stop". Aan de halte zelf reed de chauffeur gewoon door. Ik ben naar hem toegegaan, maar hij kon blijkbaar alleen maar aan de volgende halte stoppen. Hij beweerde niets gehoord te hebben en geen rood lichtje gezien te hebben. Ik kon bijgevolg niet anders dan aan die volgende halte af te stappen. De chauffeur raadde me wel aan om aan de overkant van de straat aan die halte te wachten om er met de volgende bus terug te keren naar die vorige halte. Gezien ik over geen uurrooster beschikte, ben ik dan maar te voet (in een hitte van 36° graden) teruggekeerd naar mijn normale afstapplaats.
 
donderdag 25 juli 2019 om 15:18
Stemmen: +0

DUJARDIN said:

BUS 154 stiptheid en niet gereden

Onderwerp
melden over ... met onderwerp stiptheid (bus te laat, te vroeg, niet gereden)
Gegevens

Kies uit de volgende opties: Bus of tram niet gezien
Datum voorval: donderdag 29/08/2019
Tijdstip voorval: 09:09
Lijn: 154 154 Anderlecht - Drogenbos - Halle
Vertrekhalte: Linkebeek Van Haelen(307004)
Aankomsthalte: Beersel Gemeenteplein(300347)
Jouw bericht: IVM = TIJDSTIP VOORVAL WIL IK MELDEN = dat het onmogelijk is de juiste uur in te vullen in dit formulier - Beste ik ga regelmatig op weg met De Lijn en dat verloop vlot ... maar de laatste tijd gebeurt het dat ik de bus 154 niet zie doorkomen ... 1/ zoals dinsdag stap ik van de tram 82 en stond ik aan de halte VAN HAELEN de bus was blijkbaar meer dan zeker 5 minuten voor zijn uur doorgekomen... dus wachten de volgende 30 min later kwam niet door om 17.15 - de volgende om 17.35 ook niet ... die van 17.55 was ook in vertraging ... Méér dan één uur wachten .Kunt u mij dit uitleggen ? In die warmte .Toen ik van Beersel gemeenteplein terug naar Brussel vertrok was ik bang dat ik niet meer thuis zou geraken ? Ik ben 65 jaar en heb het moeilijk om te stappen. Graag een antwoord . Ik heb geen gsm met apps en wens dez ook niet - 2/Maar mag ik u herinneren dat : " wie op basis van de beschikbare info een reis gepland heeft moet de garantie krijgen dat hij ook op bestemming raakt. " dat is de eerste regel van jullie bedrijf ivm jullie klanten - 3/jullie website is héél moeilijk ... dit kan véél beter. Als je een reis wenst voor te bereiden zou je al de naam moeten weten van de halte, wat indien je er nooit geweest bent. 4/ Hoe komt het dat ik als naar Huldenberg wens te gaan op zondag er geen betere verbindingen zijn vanuit Brussel Hermann-Debroux en dat ik niet thuis geraak of ik moet eerst naar Leuven gaan en daar trein nemen ?

Afhandeling
Antwoord via: Mail
Naam: Mevrouw DUJARDIN MARIE-JEANNE
Adres :
België
E-mailadres: dujardinmj62@outlook.be
 
donderdag 05 september 2019 om 11:02
Stemmen: +1

DUJARDIN said:

ANTWOORD VAN DE LIJN véél woorden MAAR GÉÉN AKTIE
Dit is het vervolg van mijn schrijven van vanmorgen , ik kreeg dus "vlug" antwoord ... maar blabla, want daar geraak ik niet verder mee als mijn bus niet doorkomt.
Beste DUJARDIN MARIE-JEANNE,

Bedankt voor je melding op 5/09/2019 11:58 .

Als reiziger heb je recht op een correcte en betrouwbare service. We zijn ons helaas bewust van de onregelmatigheden die zich de voorbije maanden voordoen op deze lijn. 

De kwaliteit van ons aanbod voldoet niet aan jouw, maar ook niet aan onze verwachtingen. We begrijpen dan ook je verontwaardiging. Onze excuses hiervoor.

Helaas zijn er verschillende factoren die onze dienstregeling soms grondig in de war sturen, zoals hindernissen, (wegen)werken en omleidingen, verkeersdrukte, problemen van dienstorganisatorische aard of technische defecten. Opeenvolgende vertragingen zorgen er helaas voor dat we sommige ritten moeten afschaffen. 

Hoewel we alles in het werk stellen om dit te vermijden, is het mogelijk dat we een rit meermaals niet kunnen uitvoeren. We blijven zoeken naar oplossingen en zetten alles op alles om zowel het aantal voertuigen als het aantal chauffeurs te verhogen. Tot dan doen de beschikbare collega's al het mogelijke om een correcte service aan te bieden. We geven jouw melding door aan de betrokken diensten.

Momenteel zijn niet alle vacatures voor chauffeurs ingevuld. Chauffeur is immers in de hele transportsector een knelpuntberoep en we ondervinden op de arbeidsmarkt zware concurrentie. De transportsector is dan ook op zoek naar vergelijkbare profielen. Om meer chauffeurs aan te trekken, hebben we heel wat initiatieven opgezet: een rekruteringscampagne, jobbeurzen, radio- en tv-spots en een samenwerking met de VDAB.

De beschikbaarheid van voldoende bussen is ook een belangrijke pijler. Doordat de Vlaamse regering meer dan ooit investeert in openbaar vervoer en door ons project ‘Betere bussen’ waarbij we de voertuigen een grondige opknapbeurt geven, zal onze dienstverlening verbeteren.

Heb je nog vragen? Contacteer ons opnieuw en we bekijken graag hoe we je kunnen helpen.

Met vriendelijke groeten,

De Lijn Klantendienst
 
donderdag 05 september 2019 om 16:10
Stemmen: -1

Schrijf commentaar

security image
Schrijf de volgende tekens


busy
 

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Inschrijven nieuwsbrief


Komende Activiteiten

  • 2020.04.24
    Coronamaatregelen en de impact op onze activiteiten
  • 2020.09.19
    Opening vier nieuwe Groene Haltes Ardennen (NIEUWE DATUM)

Laatste reacties

 

ndm-lid-van

© TreinTramBus 2020 | Kortrijksesteenweg 304, 9000 Gent | T +32 (0)9 223 86 12