Home Actueel In de media Busreizigers krijgen informatie op maat over omleidingen
Busreizigers krijgen informatie op maat over omleidingen
maandag, 31 januari 2011 10:41

Om haar reizigers beter te informeren over voorziene omleidingen van buslijnen, lanceert De Lijn een gratis digitale nieuwsbrief. Daarmee speelt de vervoermaatschappij in op een vraag van haar reizigers. Uit onderzoek blijkt dat elk jaar de helft van de reizigers te maken krijgt met een omleiding, en daarover tijdig informatie wil. Jaarlijks moet De Lijn in Vlaanderen 6000 keer een traject aanpassen door een voorziene omleiding.

Roger Kesteloot, directeur-generaal De Lijn: ‘Door onze reizigers per e-mail te informeren over de geplande omleidingen waarmee zij te maken krijgen, willen we hun tevredenheid optrekken. Omdat ze ingeven over welke lijnen ze informatie willen, krijgen ze een week op voorhand per e-mail informatie op maat. Op deze manier kunnen we snel actuele informatie geven en drukkosten uitsparen.’ Inschrijven op de nieuwsbrief kan op www.delijn.be. De reizigers krijgen alleen berichten over de lijnen die ze gebruiken.

De Lijn heeft de nieuwsbrief het voorbije halfjaar getest in Vlaams-Brabant. Bijna 4 400 reizigers hebben zich geabonneerd op de nieuwsbrief. In een latere fase zal De Lijn haar reizigers ook informeren over onvoorziene omleidingen en verstoringen van de dienstverlening.

Bron: persbericht De Lijn 31/01/2011

Share/Save/Bookmark
Commentaar (2)add comment

Henk said:

nog niet je dat...
Gisteren heb ik me op die dienst ingeschreven. Goed dat ik dat gedaan heb, want ik kreeg vandaag al meteen een eerste melding:

Vanaf 16/03/2007
Plaats en reden voor de omleiding:
Dispatch Kust
Interne nota.

Voilà, daarmee weet ik mooi op tijd waar ik rekening mee moet houden... Misschien had men beter iets langer getest?
 
donderdag 10 februari 2011 om 16:15
Stemmen: +1

Torken said:

...
In Vlaams-Brabant loopt het nochtans goed. Enig probleem: De Lijn doet haar uiterste best om iedereen te informeren, en dan verandert plots de planning, zodat de bussen omrijden op een ogenblik dat dit nog niet/niet meer nodig is. Maar dat ligt dus niet bij De Lijn. Ander probleem: de reizigers weten het nu vaak beter dan de chauffeurs, die blijkbaar te veel beslommeringen om het hoofd hebben, zodat ze de (toegegeven: lange) lijst omleggingen niet kunnen raadplegen.
 
donderdag 10 februari 2011 om 21:46
Stemmen: +1

Schrijf commentaar

security image
Schrijf de volgende tekens


busy
 

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Inschrijven nieuwsbrief


EHBO-OV

helpDe trein, tram of bus nemen is niet altijd makkelijk! Waar vind je de dienstregelingen? Hoeveel kost een ticket? Hoe weet je dat je op de juiste trein, tram of bus zit? ... Surf naar www.ehbo-ov.be voor een duidelijk antwoord!

Laatste reacties

Met de steun van


thumb_logo_nl_groen

  ndm-lid-van

© TreinTramBus 2019 | Kortrijksesteenweg 304, 9000 Gent | T +32 (0)9 223 86 12